Promocje bankowe – mini słowniczek – to warto wiedzieć!

Słowniczek przydatnych pojęć związanych z promocjami bankowymi.

Jeśli regularnie szukasz interesujących promocji bankowych, to możesz zauważyć, że są terminy, które pojawiają się często, a niektóre z nich powtarzają się w niemal w każdej promocji. Z drugiej strony, jeśli pierwszy raz zetknąłeś lub zetknęłaś się z promocją bankową, to pewne zwroty mogą brzmieć zagadkowo. W tym artykule znajdziesz objaśnienie najważniejszych pojęć oraz dowiesz się trochę na temat tego, jak konstruowane są promocje bankowe.

Artykuł będzie aktualizowany o nowe pojęcia. Jeśli uważasz, że warto coś tutaj opisać, daj znać w komentarzu. Niektóre definicje możesz potraktować z przymrużeniem oka 😉

Skocz do:

Nowy klient

Banki większość swoich promocji kierują do nowych klientów. Nowy klient jest zdefiniowany w regulaminie poszczególnych promocji. Zazwyczaj nowym klientem jest osoba, która nie tylko nie posiada konta w banku, ale też często nie jest posiadaczem jakiegokolwiek produktu banku (jak np. lokaty czy kredyty). Nowym klientem, w rozumieniu regulaminów promocji, nie jest też osoba, która w ostatnim czasie – np. w ciągu ostatniego roku – posiadała konto w danym banku.

Były nowy klient

Zazwyczaj, w promocjach bankowych „nowym klientem” – w rozumieniu regulaminu promocji – może być także były klient banku. Organizator promocji ustala ile czasu musi upłynąć od momentu zamknięcia konta, aby ponownie można było otworzyć rachunek w promocji. Przykładowo jeśli byłyby by to dwa lata, to znaczy, że muszą upłynąć 24 miesiące, aby po zamknięciu konta w wybranym banku, można było ponownie otworzyć to samo konto w promocji. Są promocje bankowe, w których nie ma zdefiniowanego czasu, od kiedy można uczestnika promocji można uważać za „nowego klienta”. Może tak się zdarzyć, że nie możesz wziąć udziału w promocji, jeżeli w dowolnym okresie w przeszłości skorzystałeś lub z skorzystałaś z oferty promocyjnej wybranego konta (przykładem takiej promocji jest oferta Banku Millennium „Zyskaj 200 zł” z Kontem 360).

Moneyback

Moneyback to mechanizm polegający na zwrocie pewnej części od wartości transakcji bezgotówkowej. Względnie często spotykany w różnych promocjach bankowych. Przykładowo, bank oferuje 2% zwrotu od transakcji dokonanych kartą płatniczą i 4% od transakcji BLIK-iem, maksymalnie 130 zł w miesiącu. Aktualnie jest jeden rachunek – Konto Freemium w T-Mobile Usługi Bankowe – gdzie moneyback jest stałą ofertą promocyjną dołączoną do konta (możesz uzyskać 5% zwrotu za transakcje karta płatniczą, w ciągu roku maksymalnie 180 zł zwrotu).

Warunki promocji

Aby wziąć udział w promocji i odebrać zadeklarowaną nagrodę, należy spełnić określone warunki promocji. Przykładowo: warunkiem, aby odebrać premię 100 zł za otwarcie konta Y w banku X, jest dokonanie 5-ciu transakcji bezgotówkowych kartą debetową przypisaną do konta, w pierwszym miesiącu po uruchomieniu konta bankowego. Niespełnienie warunków promocji może skutkować tym, że nie otrzymasz nagrody, lub otrzymasz tylko część nagrody (np. 100 złotych zamiast deklarowanych ofercie promocyjnej 200 złotych). Warunki każdej opublikowanej promocji, są szczegółowo opisywane na stronie e-rankingkont.pl.

Zdolność do czynności prawnych

Zdolność do czynności prawnych określa zdolność do dokonywania czynności prawnych we własnym imieniu. Przykładem czynności prawnej jest podpisanie umowy z bankiem, o założenie konta bankowego. Pełną zdolność do czynności prawnych mają osoby pełnoletnie, osoby prawne oraz nieubezwłasnowolnione osoby fizyczne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *